Mars 28 2024 10:52:45
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Har du fått felaktig parkeringsbot någon gång ?

Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
17% [3 Röster]

Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
28% [5 Röster]

Nej har aldrig fått parkeringsböter.
Nej har aldrig fått parkeringsböter.
28% [5 Röster]

Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
17% [3 Röster]

Annat alternativ än dem ovanstående
Annat alternativ än dem ovanstående
11% [2 Röster]

Röster: 18
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 01.03.23

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 10
· Kopplingsscheman och... 6
· Koppla och ansluta e... 5
· Byte av hallgivare i... 5
· Laga rosthÃ¥l i trö... 4
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kamremsbyte Volvo 740 3
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo ... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide BlÃ¥ inst... 1
· Lösning pÃ¥ lysande... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· Felkoder Volvo 740 12925
· koppling och elschem... 12182
· Luftmassemätare 7494
· Komplett felsökning... 6929
· Rengöring av spjäl... 6713
· Volvo 740 armatur sa... 6157
· Felsökning av gener... 6146
· Byte av mittenbälte... 5656
· Byta vattenpump Volv... 5377
· Volvo v70 instruktio... 5325
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 42838
· Alla Ã¥tdragningsmom... 18674
· NY GUIDE Omklädsel ... 15763
· SÃ¥ här byter du va... 12556
· Byta kamrem pÃ¥ volv... 12500
· Besök Volvoswedens ... 9906
· Guide pÃ¥ hur man po... 9802
· Vill du starta en pr... 9391
· Spola rent kylsystem... 9350
· Nollställa service ... 8893
Tråd skapare: jookkee
Tråd ID: 1107
Tråd Info
Det är 37 svar i den här tråden, och den har visats 79662 gånger.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » BilvÃ¥rd, Styling, Motor, Vätskor, Elektronik. » Billjud Belysning Multimedia Elektronik
Inloggad just nu: 1 gäst(er)
 Skriv ut ämne
Fjärrlås koppling på Peugeot 307
Sladdaren
jookkee skrev:

Ja har testat där med, men finner ingen lösning. De sitter 4 kablar där. En blå, gul, röd och grön/gul. Den blåa verkar ha konstant ström. En knapp får ja ström när lampan för Immobilizern blinkar. Dom andra 2 får ja inget alls p Shock


Kom ihåg att det finns 2 sätt att koppla ihop fjärrstyrningen på. Negativ och positive trigger. Antigen genom + styrning eller - styrning.
Får jag gissa lite härStressad

Röd- är strömförsörjningen till knappen.
Blå- ?? vad är denna 12 v på? ( ja ibland kan denna vara jordanslutningen, men det går att mäta upp innan du börjar ) Gissar vilt att detta är Jordanslutningen till knappen
Gul- kan vara där dina ena vita kabel eller en av dem orange kablar du har ska kopplas ( beroende på negativ eller positive trigger )
Grön/gul - ja den andra vita / svart eller orange /svart ska kopplas.

Ta upp knappen så du kommer åt att testa kablarna.
Ta multimeterns Röda kabel sätt den på den gula knapp kabeln. Samtidigt måste multimeterns svarta kabel sättas på gul/grön...Samtidigt försöker du att trycka på lås/lås upp knappen...Kan behövas en extra hand här...Händer det nått? får du utslag på multimetern ?
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
jookkee
Är de ingen som vet eller kan?
Dela den här posten:
Facebook
 
jookkee
Ja, den röda är rätt till knapp. Den blåa ger ström konstant. Vet inte riktigt, men ja får ström på den blåa hela tiden. ÄVen när den inte används så har den ström hela tiden.
Ja, de där med dessa kablarna och multimetern har ja inte testat, Ska de hända nått då? Ja, de är bra att du försöker hjälpa mig, och ja hoppas vi kommer till en lösning tsm. Men dom oranga kablarna, ska inte de vara jord kablar båda 2? De ja kan se är ju att dom vita ska gå till styrningen för öppen och stängnings signalen ju.
Dela den här posten:
Facebook
 
jookkee
Nu mätte jag. Blå ger ström hela tiden förutom när jag håller inne knappen. Då går strömmen ifrån Smile Gröngul och gul får jag enbart till jord. Och inget händer på mätaren när jag tar den röda på mätarn till gul och svart på mätaren till gröngul. Testade att mäta tvärtom, men inget händer då heller. Röd ger enbart ström när lampan för immobilizern blinkar Sad Ja skickar en bild på mailen för dom kablarna ja har som går till knappen. MVH

bild borttagen tyvärr
Redigerat av Sladdaren den 17-08-2019 18:48
Dela den här posten:
Facebook
 
jookkee
Har du nått svar eller förslag Sladdaren?
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
jookkee skrev:

Har du nått svar eller förslag Sladdaren?

Hade hoppats att lösningen skulle bli lättare via knappen. Då är det nog så att denna knapp är kopplat till negative trigger unsure. Då var det inget bra ställe ändå att koppla detta. Det blir ändå att du måste kontrollera kablarna via reläet och hitta dem 2 kablarna som är +.
Har du nått kopplingsschema till denna bil?. Så man ser hur dem kopplat centrallåset. Jag tror ändå lösningen är bäst att ansluta detta genom förardörren.
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
jookkee
Hej igen,

Jo, de är nog så..
Men har nu åter igen vart ute och mätt, då i säkringsboxen inne i bilen ist. Ja hittade en röd och grå kabel som gav ström vid stäng och öppning, så
Ja kopplade dessa kablar till varandra, men när ja stänger och försöker trycka pÃ¥ lÃ¥s eller öppna knappen händer ingenting. De bara klickar i Mainboxen som du kallar det 😊
Men konstigt nog så ger dessa 12v när ja låser och öppnar.

Den gråa gav ström vid upplåsning. Och den röda gav ström på låsning.

Men de är inte så att den visar 12 v hela tiden, utan enbart rör mätan sig när jag låser eller låser upp bilen.


Ja har skickat bilder på din mail så kan du se.

Men på nått sätt så känns det som vi börjar närma oss nu alf.
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Det är bra kämpat jookkee thumpsup. Jo man får inte ge sig. Verkar som du har hittat dem + kablar som gäller för ditt centrallås. Nu fattas det bara dem 2 jord anslutningar till dessa + kablar. Leta dig fram till centrallås reläet, det ska klicka när du låser/låser upp.
Jag kan kolla upp om jag hittar nått elschema på nätet på din bil och hoppas jag kan tillföra nått tips till dig för att lösa detta. Det var en Peugeot detta men vilken modell och år hade du?. Du kan försöka se om det kanske finns nån guide på Youtube om just din bils centrallås.
Hoppas att vi får en lösning på detta nu, men känns som du är på rätt bana japp

Den här videon du hittade är rätt bra. Det är lättare att koppla allt på sidan om. Du har inget centrallås liggandes så du kan koppla detta inomhus till att börja med?.
YouTube video

Redigerat av Sladdaren den 23-10-2018 08:54
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
jookkee
Jo så är det. Jaså, menar du att dessa 2 oranga kablarna ska kopplar för jorden till centrallåset? Dessa har ja bara kopplat med en annan jordkabel i bilen. Men de måste alltså vara för fjärrlåset då? Fattade de som att de bara räckte med att jorda dom nånstans i bilen. Vart kan dom kablarna finnas tror du? Du såg dom bilderna ja skickade? Där i säkringsboxen ja synkat alla kablar där. Men tänkte inte på jorden. Går de inte att koppla jordkablarna till den där jordkabeln vid knappen då?
Dela den här posten:
Facebook
 
jookkee
De är en Peugeot 307 år 2003 jag har...
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
jookkee skrev:

De är en Peugeot 307 år 2003 jag har...

Det är inte lätt att hitta nått elschema på detta om man inte reggar sig här och där. Men denna kom jag över. bilden längst ner till vänster är bra.

dl.dropboxusercontent.com/s/0alb0gbpjaowcou/Fj%C3%A4rrl%C3%A5s_centrall%C3%A5s_Peugot_306.jpg

Om du hittar ditt centrallås relä så kanske du kan jämföra detta lite med det jag använde när jag monterade och kopplade centrallås på Volvo. Det är samma relä jag använde när jag kopplade in min fjärrstyrning.
http://www.volvosweden.se/forum/viewt...ead_id=487

Det var som sagt ett tag sen jag kopplade mitt centrallås och fjärrstyrning men jag hoppas att all info här och den video som finns ska kunna få detta att fungera även på en Peugeot.
Jag ser på videon nu att jag kopplade mina 2 gula till jord direkt på reläet. Då borde dem 2 vita kopplas till varsin pol på huvudcentrallåset vid förardörren. Men du måste ansluta + och - kabeln på fjärrens huvudenhet innan du testar.

YouTube video

Redigerat av Sladdaren den 16-08-2019 23:05
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Sladdaren
Lägger upp bilderna här i tråden. Detta är instruktionerna och schemat hur man ska ansluta detta fjärrstyrda centrallås.

dl.dropboxusercontent.com/s/46edayrrrzhrpmg/Remote%20dorr%20locks%20Peugot%20306.jpg

dl.dropboxusercontent.com/s/67gc8zrpyrwa8gv/Peugot%20fj%C3%A4rrstyrt%20centrall%C3%A5s%201.jpg

Om nu det kopplingsschema jag hittade till Peugeot 307 så är centrallåset kopplat som bilden nere i hörnet. Om nu alla färger stämmer så borde det fjärrstyrda centrallåset anslutas och kopplas som följande. + Plus och - minus på batteriet måste naturligtvis vara anslutna. Resterande kablar till ljus, fönster, m.m skippar vi så länge..Nu är det bara för att få igång LÅS / LÅS UPP. japp

dl.dropboxusercontent.com/s/fwwfec9zyswqanh/Peugot%20centrall%C3%A5s%20remote%20bild%202.jpg

Den går såklart att mäta baseneheten kablar till fjärrstyrningen innan man kopplar ihop allt. Så man är säker på att det schema jag hittade är rätt. Men annars borde det vara så här det ska kopplas.
Redigerat av Sladdaren den 16-08-2019 22:29
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
jookkee
Hej,

Oj, de ser bra ut. De ska jag fasen ut och testa direkt.
Ja sticker ut och testar detta direkt nu, och återkommer senare.
Dela den här posten:
Facebook
 
jookkee
Jag har nu skickat ett nytt mail till dig.
Men nått är fel.
Ja testade och koppla nu, men de började ryka ifrån dom vita kablarna.
Ja testade och skifta dom med, men blev samma problem,
Tänkte då, spelar de ngn roll va de är för sladdar?
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
thinking enda orsaken till detta är att den är fransk byggd....

Näh, skoja lite men detta är frustrerande att det inte verkar stämma med kopplingsschemat Sad
Jag har slut på idéer. Det blir att mäta alla kablar med multimeter och märka upp dessa. Väldigt nyfiken nu och veta var det felar.
Jag lägger upp mer i tråden om jag kommer på nått och kommer du på nått så fyll gärna på här.
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
jookkee
Ja, verkligen. Men tack!
Dela den här posten:
Facebook
 
jookkee
Ja testade även att koppla enligt beskrivning, med orangesvart, vit svart gulsvart, till ena stäng/öppnaren, och även vit med orange till ena stäng/öppnaren. Men detta gav heller inget resultat mer en att 12v (den röda) kopplad med gul, till konstant 12v (B+) blev för varm. Så ja vet inte riktigt va de är som felar där. De är otroligt irreterande. Och mitt ordinarie fjärrlås har en trasig knapp på kontrollen. Så tänkte att ja då ist förnyar det med en ny kontroll/Fjärrlås.
Dela den här posten:
Facebook
 

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:


GÃ¥ direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
Fjärrlås Felsökning Volvo SVXC 850 V70 S80 S60 m.m 2 15-11-2022 08:28
Volvo 145 - 74 trög koppling Felsökning Volvo veteran och övriga modeller 4 14-07-2021 17:53
Volvo 940 ISO koppling Felsökning Volvo 240, 740 och Volvo 940 4 25-06-2021 10:14
Hjälp med val av koppling och lammeler Allmänt bil och motor 1 19-04-2018 11:22
Translate panel
Profilbilder
248 Användare (3.79%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

18-03-2024 18:08
dekal trimningen blev inte alls bra Thumpsdown. Kolla projekt tråden Alien grey

10-03-2024 16:42
Ny video på gång igen Smile. En lite enklare guide nu innan vi går på felkod P0420 videon

06-03-2024 22:05
Ska göra en koll på bromsarna på min förra V70 som grabben har nu, fick en 2a på BP Smile

06-03-2024 13:16
Öppnade upp strömställaren och hittade felet och orsaken till att den slutat fungera http://www.volvosw
eden.se/readarticl
e...cle_id=614

28-02-2024 12:24
thumpsup tack för tips. Vet inte om användaren har nån lysande service lampa i samband med denna kod, men vi får se om han läser detta.

27-02-2024 22:45
Code 44, är nog "dax för service" om jag fattade det rätt.

20-02-2024 12:22
Felkod 44 på en Volvo S80 årsmodell -00. Intressant vad detta kan betyda. Verkar inte finnas nån info globalt heller om detta. thinking

Inloggade användare
· Besökare: 11

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 6,570
· Senast registrerade användare: Sweetlarsson
Besök oss även här




Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
Volvo V70N -04 Röd 209 hk
Senaste downloads
· Byte generator och spän...
· Byte av spolarvätskebeh...
· Byta geartronic växelsp...
· Replace ignition coils V...
· Rengöring av vevhusvent...
· Lösning pÃ¥ automatväx...
· Styrväxelns delar och f...
· Byta inre och yttre styr...
· Hur man byter handskfack...
· Översikt av startspärr...
Senaste videoklipp
66,087,334 unika besök