Innan jag monterar dessa, kom jag på att de är lämpliga objekt för denna tråd. Vad är det och var är de placerade? Ger lite hjälp att avgöra storlek med tändsticksasken. Lycka till fantaster
Ja såna där är lite struliga när dem ska fästas. Det är ett elände att få dessa låsta på plats. Har många gånger funderat om jag ska plocka bort dessa gummi fästen från luftburken och sen haka på dessa på plats för att sen montera luftburken. Hoppas det nu är gummi fästena på luftburken detta
Ni har så rätt så. Det är de två fästena/dämparna till luftburken. När jag bytte filtret och skulle rengöra själva burken upptäckte jag att ett fäste saknades och det andra var trasigt.
Hittade dessa på skroten häromdagen och har också klurat på hur jag ska få dit dem. Tänkte som "sladdaren" att första fösta dem i chassit och därefter trycka och dra dem fast med hjälp av spetstång och dränka in dom i olja så de är extra smidiga. Får väl visa i bild på forumet hur det lyckas
Ytterligare eloge till er som löste frågan är att min nästa ledtråd skulle varit; De upptäcks bara om man gör sitt underhåll noggrant d.v.s. även rengör luftburken när man byter filter
Tattig v50 införskaffad. Ska man göra den mattsvart med flakes eller låta den vara lökig??? Givetvis också röktona bakljus, gula lyktor och dechrome