Ja nu när du säger det så var jag ute och sökte lite på detta och mycket riktigt finns det som dem kallar styrhylsa. Men jag kan inte riktigt hitta damasker till detta. . Detta vore kanon fint ifall jag lyckades bara byta styrhylsan och damaskerna till detta. Lägger upp en felsökningstråd om detta. Kan vara bra info till forumet
Fick en bit rör av Dollar när han tog bort den fula kröken på slutröret på Bettan. Så idag tänkte jag kolla om jag kunde spola kröken jag också .
Ja den böjen är inte det vackraste direkt
Så blir att lossa på klammern där vid ljuddämparen så ska det nog gå att få bort böjen
Sådärja
Ska vi se om vi kan bygga ihop nått lite rakare av detta då
Blir nog bra med den här längden. Sprayar på lite hotpaint på detta
Det rakare röret är monterat.
Och sen den snygga avgaspipan . Känns lite bra att fått bort den fula slutböjen Redigerat av Sladdaren den 19-04-2018 22:28
Kom ett paket från bildelaronline idag. Men efter jag beställde detta så har jag varit ute och pysslat lite mer med detta. Så nu fungerar styrpinnen som den ska. . Jaja vi får se om bromsarna tar jämnare nu på efterkontrollen. Dessa grejer får bli som InTheWhite gör, kastas upp på hyllan för framtida bruk
Delarna
Dessa delar som var aktuella. Redigerat av Sladdaren den 19-04-2018 22:27
Nya projekt i projektet . Dax att hämta el-hissar och el uppvärmda sidospeglar på måndag . Det kommer bli nice med elhissar i Röda faran. Och ska bli riktigt kul att göra en guide på detta att lägga upp på forumet. Sen så har man hittat ett riktigt fynd idag, blev som julafton . Bilder kommer
Nytvättade inredningsprylar. Dessa ska lackas i nån häftig färg.
Handtagen bortplockade.
Nu går vi lös med lack på dessa också.
Grundade
Jo vi kör lite röd lack på dessa.
Efter 24 timmars torktid är det dax att montera tillbaka dessa. Blev riktigt bra tycker jag.
Fler inrednings detaljer uppladdade för lackering.
Så därja. Ferrari rött.
Även dessa grejer.
Får se om man kommer iväg till Rättviksträffen och om Mange som arrangerar detta släpper in mig. Skaffade ändå nya mattor ifall man kommer dit.
Bilpovningen idag...Röda faran gick igenom
Bromsarna fick jag lite tips av InTheWhite. Det var styrpinnen som var fastkärvad. Fick loss detta med hjälp av hammare och då funkade bromsarna bättre.
Det blev montering av Reflexer från en Harley Davidsson. Sen gjorde jag en liten tillfällig maskering på dem vita reflexerna på vita baklyktorna
Ni ser även vad som hänt med dragkroken. Kommer upp ett filmklipp till kvällen på hur jag gjorde detta.
Här finns videoklippet för den som vill se hur man gör https://youtu.be/o6nmIjfzGTI Redigerat av Sladdaren den 19-04-2018 22:27