Började bra imorse med 2 skumma fel på Röda faran Volvo 745-90. Hastighetsmätaren slutade fungera helt plötsligt. . Kan kanske hamnat fukt i givarkontakten efter tvätten häromdagen. Kommer inte riktigt ihåg var denna sitter. Sen har jag bytt lampa i instrument panelen nyligen om det kan ha nått med saken att göra att en kontakt kanske sitter löst i instrumentpanelen. Tror jag börjar med kontakten till givaren men var sitter denna nu igen ?
Började bra imorse med 2 skumma fel på Röda faran Volvo 745-90. Hastighetsmätaren slutade fungera helt plötsligt. . Kan kanske hamnat fukt i givarkontakten efter tvätten häromdagen. Kommer inte riktigt ihåg var denna sitter. Sen har jag bytt lampa i instrument panelen nyligen om det kan ha nått med saken att göra att en kontakt kanske sitter löst i instrumentpanelen. Tror jag börjar med kontakten till givaren men var sitter denna nu igen ?
Tog ur kontakten till hastighetsgivaren och rengjorde denna. Det var ganska lerigt och skitigt mellan kontakten där. Men nu fungerar hastighetsmätaren efter detta igen. Lånar en bild till tråden på kontakten till hastighets givaren sitter.
Låser denna trådRedigerat av Sladdaren den 27-06-2016 02:14
God Jul på er alla. Har skruvat bil idag, kan inte komma ihåg vart fästet med förgreningen till värmarkabeln satt på baksidan motorn. Känns som jag får grubbla till nyår. Det är volvos original bile