Mars 19 2024 12:29:38
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Har du fått felaktig parkeringsbot någon gång ?

Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
17% [3 Röster]

Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
28% [5 Röster]

Nej har aldrig fått parkeringsböter.
Nej har aldrig fått parkeringsböter.
28% [5 Röster]

Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
17% [3 Röster]

Annat alternativ än dem ovanstående
Annat alternativ än dem ovanstående
11% [2 Röster]

Röster: 18
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 01.03.23

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 10
· Kopplingsscheman och... 6
· Koppla och ansluta e... 5
· Byte av hallgivare i... 5
· Laga rosthÃ¥l i trö... 4
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kamremsbyte Volvo 740 3
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo ... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide BlÃ¥ inst... 1
· Lösning pÃ¥ lysande... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· Felkoder Volvo 740 12925
· koppling och elschem... 12181
· Luftmassemätare 7494
· Komplett felsökning... 6928
· Rengöring av spjäl... 6711
· Volvo 740 armatur sa... 6157
· Felsökning av gener... 6146
· Byte av mittenbälte... 5656
· Byta vattenpump Volv... 5375
· Volvo v70 instruktio... 5325
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 42802
· Alla Ã¥tdragningsmom... 18621
· NY GUIDE Omklädsel ... 15710
· SÃ¥ här byter du va... 12515
· Byta kamrem pÃ¥ volv... 12463
· Besök Volvoswedens ... 9870
· Guide pÃ¥ hur man po... 9778
· Vill du starta en pr... 9361
· Spola rent kylsystem... 9323
· Nollställa service ... 8770
Tråd skapare: Sladdaren
Tråd ID: 175
Den här tråden är låst
Du kan inte svara i denna tråd.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » BilvÃ¥rd, Styling, Motor, Vätskor, Elektronik. » Styling
Inloggad just nu: 1 gäst(er)
 Skriv ut ämne
Hur man får sponsor och hur det fungerar
Sladdaren
skrivet av bilbyggaren gurun Pan
Länk till hans facebook sida https://www.facebook.com/EvilPainGara...GarageCrew


Att få sponsring kräver oftast väldigt mycket åttagende å hög kavlitet på bygget dvs att man måste ut på olika träffar runt om i landet och visa upp produkten,göra mycket reklam,vill företaget man sponsras av ha en till en mässa eller event så e det bara att åka,sjuk å feber kan inte åka...glöm det ..bara se till att bilen kommer dit den ska vara.
Hålla sina dealines är oxå mycket viktigt . samt uppdatera med byggbilder ofta till sin sponsor.

Följs inte avtalen kan man bli återbetalnings skyldig för allt dom sponsrat med samt retur å återlämning av samtliga produkter.

Att få sponsorer är ju varje billbyggares dröm, men det innebär nästan alltid att man får saker helt gratis eller till kraftigt reducerade priser...fullspons e det nästan inga bilbyggen som får inte ens den stora lukas kooz har det.

För att ansöka om sponsring krävs ett mycket bra bilkoncept med ritningar,samt god egenekonomi,å helst vara tidigare känd i bilbyggar branshen,då man alltid får bygga sina saker själv..detta gör inte sponsorerna.

Efter timmar,veckor ,månader av besök i butiker,samtal,mail etc så kankse man får sig en sponsor.

Dom som har sponsorer har oftast byggt ett antal bilar på egenbekostnad från grunden å kan då visa sina tidigare byggen som refrens,att komma med * jag har en bil som jag vill styla ..sponrar ni? * den brukar inte funka så bra.

Att få sponsor till en volvo är bland det svåraste att få, gammal som ny bil då det är en vanligt förkommande bil i sverige...så ska man söka spons för en volvo måste man vara extreme.

Sponsring är oftast lättare att få med en nyare sport bil från tex asien..å gärna en import bil etc.

har man lyckats få sig en sponsor så gäller det att man håller dom uppdaterade med bilder,mail,telfonsamtal för att visa att man varit aktive under säsongen inte bara jag ska stå på vallåkra eller rättviksträffen mm....min bil tex har varit på 18 event samt ett 10 tal vanliga träffar bara denna sommar.

det är ett enormt åtagande man har om man har sponsorer, samt att även om man har spons så kräver det mycket pengar ur egen ficka för att bygga bilen man drömmer om.
Min bil tex en gammal 945a från -96 va grymt svårt att lyckas få spons på.
jag har ur egen ficka redan lagt 200?000 kr p? bilen.

en kompis v70 ...han har lagt 500.000 på sin bil så det med spons är inte som folk tror att man bara får sakerna å dom bygger sen har man en grym bil som va nästa gratis.....det kan man glömma totalt.

Visst kanske dom bygger sakerna åt dig men då får du betala för jobbet dom gör men du får inhandla tex sakerna/matrialet för bygget till ett bättre pris....som sagt fullsponsrade bilar ...dom finns det inte många av.

alla bilar som har sponsorer har lagt enorma summor på sina bilar ändå.

detta e bara en kort förklaring om hur det är å hur man skaffar sig sponsor.

vill man nu försöka skaffa sponsor tänk på några av dessa saker:

?sätt ett fast datum då bilen ska vara klar. (detta datum måste hållas)

?har jag ekonmi att göra denna bil klar på tex en vinter.

?gör en ekonomiskt kalkyl på hela bygget på allt.

?gör ritning på bygget in och utvändigt.

?planera med scheman å bygg en sak i taget.

?inskaffa allt till bilen innan du börjar bygga ,det underlättar för planeringen.

?har jag tid att vara bort nästan varje helg och åka runt på event,venm kan köra bilen till event om jag personligen skulle få förhinder pga sjukdom.

?har jag råd att betala bensinen å reparationer på bilen under sommaren då den tar endel stryck å behöver underhållas.

?har jag råd med försäkring till den nya bilen som har mer extra utrustning än original sma t antal milsom körs perår blir ruskigt mer än man tror.

?vilka kontakter har jag som kan hjälpa mig privat med bilen om det blir tajt med tid (det blir det nämligen alltid) å kan jag förlita mig på dessa personer.

?gör en tidsplan med tex lackerare etc å boka klara datum när bilen skall vara där.

? vart kan jag jobba å skita ner omkring mig utan att stöar andra ( det blir nätter att jobba på bilen,tro mig)

?fotografera allt som görs på bilen..minsta sak,samt skriv upp timmarn man jobbar på bilen. (för att kunna visa försäkringbolaget vid nyförsäkringen av din stylade bil samt till sponserna...till sponsorerna gör man en fin presentation + pärm.

? kan jag ta kritik...en sponsor kan ibland inte gilla dina ideer under byggets gång å då får manbygga omigen...extra tid måste planeras för detta.

?har jag förstående familj/flickvän etc som kan leva med att man kommer bo i garaget

? är jag beredd att montera dekaler på bilen eller i lacken eller på rutorna på bilen när den e klar.

dessa kilommer är bra att ha med i en presentation till sökning av sponsring men ger inga som helst garantier att man får det...företag får 100 samtla å brev om dagen gällande detta så man är en i mängden som tjatar tycker dom.

har man som sgat tifdgare bygge eller lyckats figurera som vinnar epå många event å tidningar,internet så kan en sponsor om man har riktig tur höra av sig till dig., men den chansen e minimal å oftast blir det ett okänt fabrikat som hör av sig som vill lansera sig på markanden.

så det va lite lätt info om sponsring.
//Mvh Paln
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:


GÃ¥ direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
Nummerplåtsbelysningen fungerar ej S80 2009 Felsökning Volvo SVXC 850 V70 S80 S60 m.m 2 18-06-2023 10:10
S60 04 stereo fungerar ej Felsökning Volvo SVXC 850 V70 S80 S60 m.m 3 19-11-2020 12:28
hel ljus samt dimljus fungerar ej Felsökning Volvo SVXC 850 V70 S80 S60 m.m 9 01-02-2020 22:59
Fungerar allt i firefox? Rapportera Buggar, länkar som inte fungerar m.m 2 16-08-2019 21:10
Bildserver postimg.org fungerar ej Rapportera Buggar, länkar som inte fungerar m.m 3 19-04-2018 01:40
Translate panel
Profilbilder
248 Användare (3.8%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

18-03-2024 18:08
dekal trimningen blev inte alls bra Thumpsdown. Kolla projekt tråden Alien grey

10-03-2024 16:42
Ny video på gång igen Smile. En lite enklare guide nu innan vi går på felkod P0420 videon

06-03-2024 22:05
Ska göra en koll på bromsarna på min förra V70 som grabben har nu, fick en 2a på BP Smile

06-03-2024 13:16
Öppnade upp strömställaren och hittade felet och orsaken till att den slutat fungera http://www.volvosw
eden.se/readarticl
e...cle_id=614

28-02-2024 12:24
thumpsup tack för tips. Vet inte om användaren har nån lysande service lampa i samband med denna kod, men vi får se om han läser detta.

27-02-2024 22:45
Code 44, är nog "dax för service" om jag fattade det rätt.

20-02-2024 12:22
Felkod 44 på en Volvo S80 årsmodell -00. Intressant vad detta kan betyda. Verkar inte finnas nån info globalt heller om detta. thinking

Inloggade användare
· Besökare: 15

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 6,550
· Senast registrerade användare: Fandango
Besök oss även här




Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
Volvo V70N -04 Röd 209 hk
Senaste downloads
· Byte generator och spän...
· Byte av spolarvätskebeh...
· Byta geartronic växelsp...
· Replace ignition coils V...
· Rengöring av vevhusvent...
· Lösning pÃ¥ automatväx...
· Styrväxelns delar och f...
· Byta inre och yttre styr...
· Hur man byter handskfack...
· Översikt av startspärr...
Senaste videoklipp
65,744,293 unika besök