September 23 2020 07:10:52
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Hur brukar du tvätta din bil ?.

Åker till en GDS hall
Åker till en GDS hall
29% [7 Röster]

Jag använder automattvätt
Jag använder automattvätt
17% [4 Röster]

Ibland GDS och ibland automattvätt
Ibland GDS och ibland automattvätt
17% [4 Röster]

Jag tvättar aldrig bilen!
Jag tvättar aldrig bilen!
8% [2 Röster]

Automattvätt har gjort repor på min bil
Automattvätt har gjort repor på min bil
0% [0 Röster]

Inget av ovanstående, annat alternativ
Inget av ovanstående, annat alternativ
29% [7 Röster]

Röster: 24
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 06.05.20

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 9
· Byte av hallgivare i... 5
· Kopplingsscheman och... 5
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Laga rosthål i tröskel 4
· Kamremsbyte Volvo 740 3
· Koppla och ansluta e... 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
Nyheter
· Trådar, poster, Volv... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo 7... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide Blå instr... 1
· Lösning på lysande A... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· Felkoder Volvo 740 11439
· Luftmassemätare 6103
· koppling och elschem... 5308
· Rengöring av spjällhus 5136
· Komplett felsöknings... 5097
· Felsökning av generator 4585
· Byte av mittenbälte ... 4419
· Volvo 740 armatur sa... 4308
· Byta vattenpump Volv... 4037
· Volvo v70 instruktio... 3883
Nyheter
· Trådar, poster, Volv... 37977
· Alla åtdragningsmome... 9165
· NY GUIDE Omklädsel o... 8539
· Byta kamrem på volvo... 6811
· Vill du starta en pr... 6067
· Hur man byter varvrä... 5756
· Guide på hur man gör... 5099
· Spola rent kylsystem... 4999
· Besök Volvoswedens g... 4824
· Vinyltaks utseende p... 4278
Tråd skapare: Lifewithvolvo
Tråd ID: 1243
Tråd Info
Det är 2 svar i den här tråden, och den har visats 1321 gånger.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » Felsökningar, Medlemmarnas reparations guider » Felsökning Volvo 850/V70 och modeller S-V-C-XC
Inloggad just nu: 1 gäst(er)
 Skriv ut ämne
Vad är det för fel på "wilma "? snälla hjälp
Lifewithvolvo
Hej

Jag är en tjej som har en volvo v40 -98 vid namn " wilma ". Jag har ett problem med bilen jag inte får ordning på men kanske ni duktiga killar och tjejer här inne kan slå era kloka huvuden ihop så kanske det går att få fram någon slags förklaring så jag får ordning på bilen . Jag ska försöka förklara så noga jag kan och jag ska också säga direkt att jag vet att det bästa vore att lämna in på volvo verkstad och göra felsökning.. Tyvärr tillåter inte min ekonomi detta nu ..

så till problemet och det är många svängar så häng med nu :-) .
sommaren 2018 böts bensinpumpen och efter det gick bilen bra tills en dag när det stod att det var ca 20 mil kvar i tanken men det verkar vara soppatorsk för bilen startade inte förs jag hällde på några liter.
flera månader gick och allt funkade bra tills det började krångla igen och det visade sig att bensinpumpen gått sönder IGEN . så sommaren 2019 böts pumpen. köpte inte pumpen från samma ställe som sist.
sen har den gått bra och den har startat så fint, dock har det då och då kommit puffar då det luktar starkt med bensin i bilen. detta kommer och går, några dagar luktar ingenting för att sedan dofta starkt igen.

Hade en kille som kikade till varför det lukta bensin och då böts någon klämma,men slangarna va hela och så.
Men för någon vecka sen så lag bilen av mitt i rusning trafik och jag märkte då att om jag vilade bilen någon minut så ville den starta så jag kunde åka några meter sen lag den av igen ,tog mig hem iaf. Jag fick för mig att den lag av då den va varm.
Lät bilen vila några dagar och testa sen att åka en sväng, men nu blev det värre för nu ville den inte ens starta :-( så jag fick bogsera hem den. fick sätta batteriet på laddning.
jag tog reservdunken och skulle fylla på bensin men efter ca 2 liter rann det ut soppa under bilen ,men det verkar inte komma från tanken ( men kan ha fel ) . fick höra från min ngt bilkunniga granne att det kan komma massa skit i bränslefiltret så igår söndag så böts denna , men det går fortfarande inte att starta bilen. det verkar som att soppan inte når fram . enligt tankmätaren ska det vara 28 mils åkning kvar men jag vet att man inte ska lita 100 på mätaren, dock så skalpar det i tanken när jag skakar på bilen så lite soppa är kvar.

Så skumt detta. min bror som böt filtret såg att det satt en grej nära filtret som en liten behållare eller hur jag ska förklara. som vi försökt söka vad det är men det va inte lätt att hitta info men det KAN vara tryck regulator. ska den isf också bytas tro ? och vad gör den ?

Men jag känner att det måste ju vara något knas som gör att bensinpumpen går hela tiden. Har varit jättenoga med att alltid ha mkt bensin i tanken .

Är så beroende av bilen så nu vill jag ha igång den. snälla hjälp
mycket tacksam för hjälp
Kör just nu " wilma " Volvo v40-98
Dela den här posten:
Facebook

Sladdaren
Hej Lifewithvolvo Greetings

Ja det stämmer att mycket smuts i bränslefiltret kan göra så att inte tillräckligt med bränsle kommer fram. Vet inte riktigt varifrån bensinen kan rinna ut om det inte är hål i tanken eller nån bränsleslang som läcker. Det man kan göra är att kontrollera så bensin kommer ända fram till tändstiften. Bara att skruva ur ett tändstift och se om dem är blöta. Medans du ändå håller på med att lossa tändstift så kontrollera att du får gnista på dem också japp. Annat alternativ är att man får undersöka så att bensinen kommer fram till bränsleslangen.

Tror att V40 har en testventil för att snabbkolla bränsletrycket ( inte 100 % säker på att dessa modeller har det, kanske nån annan här på forumet kan svara på detta ) Confused. När du säger att du får en stark lukt av bensin ibland när du kör eller när bilen stannat är kanske för att tändstiften inte hinner göra gnista på bränslet och då surar bilen ( brukar man kalla det för ). Tändstiften blir för blöta för att stiften ska kunna ge gnista.
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook

www.volvosweden.se

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:

Gå direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
Brawehearts S80 -99 "LIKET" Projekt 3 22-09-2020 20:52
"Den Blåe" Volvo 945 SE -96 Projekt 148 15-09-2020 18:35
"Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (Snart avställning) Projekt 1318 11-09-2020 14:51
guider Kopplingsscheman "Page ok" Funktioner, nyheter och uppdateringar 2 21-04-2020 12:05
"Röda faran" S60 -05 (Dotterns förstabil) Projekt 47 23-11-2019 16:55
Translate panel
Profilbilder
189 Användare (3.96%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

21-09-2020 19:41
Nä de är ingen V70 har bestämt att jag skall låta dem vara ett tag nu.. Tröttnat rejält efter denna nu..

21-09-2020 18:33
Tummen upp Låter bra det Braweis. Gissar på att du hittat en V70

21-09-2020 17:56
Åker och hämtar ett bilvrak imorn.. Ja de är en Volvo.. Wink

20-09-2020 23:00
Torsdag 24 september kommer det ske en uppgradering av volvoswedens server. 2-3 timmar kommer forumet då ligga nere.

02-09-2020 18:30
Någon smart jävel som vet hur läderdamasken till växellådan m46 ska sitta? Inte ska man väl behöva ta av hela misspanelen för att trä den runt gummit? Thumpsdown

14-07-2020 17:17
Hej min 88B har rullat 33 000 har börjat klonka i bakaxeln vid start, korsen ok, har ej buskört, någon som vet?

06-05-2020 13:02
Ny omröstning här på första sidan. Är det så att automattvätt kan repa lacken på bilen ?

Inloggade användare
· Besökare: 5

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 4,780
· Senast registrerade användare: fiffig
Besök oss även här

Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
945 GLE
Senaste downloads
· Broschyr Volvo XC90 årsm...
· Broschyr samt tidning om...