Volvoswedens forum och alla vi Volvo entusiaster har en problematisk tid framför oss . Förutom alla dem bil bekymmer vi möter dagligen så är även samhället emot oss och den hobby vi står för .
Det första vi tänker på i detta forum är miljön! Det står över allt annat ! Vår hälsa och mående. Det är och måste vara till vilken kostnad som helst stå som nummer 1. Ni läsare och användare ska inte tveka alls över att VS står för detta ! Trots vår kärlek till bil hobbyn så är människan och dess mående på första plats.
Jag vill inte och drar mig enormt för att dra in politik i denna tråd .
Det är ändå så underligt att när miljöpartiet är ute ur beräkningen i dessa dagar så blir resultatet ännu mer att straffa oss bilägare .
Nu den sista mars kommer självplocks skrotar att stänga ner runt om i vårat avlånga land
Känner ni till Delplocken ? Detta företag finns placerad i olika områden i VÅRAT AVLÅNGA LAND
Ja man blir förbannad . Politik i blågult är nått som symboliseras snart bara med sjuka människor som inte lever ett liv som oss andra. Tyvärr har det blivit så i vårat land. Det har varit en tid där vi varit alltför tysta. Vi skulle sagt ifrån för länge sedan.
Det är människor som har en månadslön på över 150.000 till 200.000 kronor i månaden som bestämmer över oss andra i detta land. Jag vill känna mig så pass fri i detta land att våga skriva detta offentligt ( globalt ). Så är det i Sverige 2025
Jag älskar min hobby. Det har varit mitt liv sedan jag var 15 år och ännu mer sedan jag tog körkortet när jag var 23 år.
Va ????!!! tänker ni ? 23 år ?
Ja, jag hade inte en chans ekonomiskt att ta körkort tidigare. När jag var 23 år hade jag två heltidsarbeten. Jag hade mitt fasta schema som livsmedelsarbetare. På helgerna jobbade jag extra åt min förra chef (som hade öppnat egen Rättpris butik).
Jag var 17 år och fortsättning följer !!!!!.....Kommentera om ni vill läsa mer samhället som vi levt fram tills nu !!
Jag hoppas få flera inlägg här som på påverkar den hobby och det vi älskar att hålla på med ! Bil hobbyn känns som att den kommer att bli kriminell inom snar framtid. Vi måste ändra på denna utveckling. Redigerat av Sladdaren den 27-03-2025 02:19