Hej, har några repor och lite större lackskador på min mörkblåa/marinblåa? volvo 850 och skulle fixa färg till den då. Jag kollade i instruktionsboken var man hittade färgkoden, fick fram detta: EEXAAMS Kan det stämma? för jag hittar inte denna kod någonstans på internet...
Någon som vet var jag hittar origional lacken?
Mvh. Jenny
Titta under motorhuven, så ska du hitta en aluminium bricka fram vid motorn. Ser ut precis som på denna bild
På denna bricka är det 175 som är färgkoden, siffran efter - är vilken ljushet eller hur mörk nyansen är på färgen.
När du hittat på din bricka och färgkoden kan du se vad färgen heter du ska ha här http://www.volvoclub.org.uk/paint_col...odes.shtmlRedigerat av Sladdaren den 08-07-2014 22:55
Hej!
Ja alltså jag kollade i instruktionsboken, och gick under huven och skrev upp de som var rödmarkerat i boken - färgkoden. Men det som stod där var EEXAAMS.... Förvirrad!
Hej!
Ja alltså jag kollade i instruktionsboken, och gick under huven och skrev upp de som var rödmarkerat i boken - färgkoden. Men det som stod där var EEXAAMS.... Förvirrad!
Kan du hitta den lilla plåtbiten under huven som är bifogad på förra posten?. Ta en bild på denna plåtbit och posta den här på forumet får vi se om det går att lösa det
God Jul på er alla. Har skruvat bil idag, kan inte komma ihåg vart fästet med förgreningen till värmarkabeln satt på baksidan motorn. Känns som jag får grubbla till nyår. Det är volvos original bile