#33
Jo dem var riktigt smarta dem där.
Bromsrör och bromsar på en bil som är tillverkad i usa är inte alls kul för nån som knappt har ett verktyg i tum
.
Luftnippeln i bromscylindern gick varken med en 10 eller 11mm. Så blev att för en gång skull göra en klåpar grej och banka på 10ans hylsa ändå
. Jo det funkade fint, luftnippeln gick att vrida på till sist.
Bromsröret var lite slitet, det måste man hålla med om. Här går bromsröret bakom väggen ca 30-40 cm måste kapas. Trångt och röret är vinklat åt alla håll
.
Men när jag bestämt var jag skulle kapa röret så fick inte min rörkapare plats nånstans
. En alldeles för stor rörkapare i biltemas dubbelkonings kit. Blev att pausa här. Får skaffa en mindre, för det är eländigt och trångt att komma åt nånstans
.
Neh ni grabbar, fy"¤¤ vad det är eländigt att mekka bromsar. Tar så mycket tid och när det är trångt så tycker man det är lite frusterande. Man vet vad som måste göras men man kommer inte åt.
Vi får se hur det blir med bromsarna och tid att gå på detta igen. Då bjuds det på lite action bilder
.
Men när klockan blev för mycket så tänkte jag göra färdigt styrleden ialla fall.
Rostiga muttern på styrleden börjades direkt med att gå av
. Som tur är så skulle den av och en ny mutter fanns med i nya styrleden
. Styrleden gick bra att lossa på... 23,5 gängvarv ut och så blev det 23,5 gängvarv in. Så borde inte behövas en inställning här..
Den nya styrleden
..Skönt att detta gick så smidigt..ca 10-15 min tog det att byta detta.