Ämne: Volvosweden Volvoforum :: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (Installad för vintern)
#1
Oj oj oj vilken skönhet
. Så nu får den komma ut och lufta sig efter vintern
#2
Tusen tack!
Jepp! Nu är det vår!
#3
Det var ett tag sen du körde hålrummen i denna. Tänkte skulle göra detta på min under veckan som kommer. Passar på att fråga hur du gör när du gjorde detta ?. Tar du bort alla gummipluttar och kör ända tills det rinner ut eller tar du en gummiplutt i taget ?..
#4
Fick alla hålrum och bottenplattan rostskyddat på Volvo för några år sedan, vet inte hur dom gjorde med gummipropparna? Jag har själv bara tagit hålrum i balkar/trösklar samt botten platta. Volvo sprutade in tjockt med hålrumsvax i alla hålrum typ dörrar, torpedplåt och så, så det har jag inte behövt bättra på faktiskt.
#5
I dag står invändig dammtorkning och rekond i motorrummet på chemat, bilder kommer senare!
#7
Snyygtt och glänsande igen då
. Dem blåa tändkablarna lyser upp i motorutrymmet bra
#8
Jepp, nu slipper man skämmas!
Det var så jäkla dammigt innan.
Hehe! Jo dom är en liten färgklick!
#9
Ett litet utlåtande då... Har ju kört några mil nu, både med 0,7 i ladd och med ställbara stabilisatorstag och ställbart panhardstag. Jag kan säga att jag är väldigt nöjd
med bilen som den är nu, och skulle inte vilja ändra på någonting. Automatlådan klagar som tur är inte ett dugg trots 40-50hk+ effekt, inte ens vid kickdown vill den
slira utan den bettar som fan.
#10
InTheWhite skrev:
Ett litet utlåtande då... Har ju kört några mil nu, både med 0,7 i ladd och med ställbara stabilisatorstag och ställbart panhardstag. Jag kan säga att jag är väldigt nöjd
med bilen som den är nu, och skulle inte vilja ändra på någonting. Automatlådan klagar som tur är inte ett dugg trots 40-50hk+ effekt, inte ens vid kickdown vill den
slira utan den bettar som fan.
Kul att det blev lyckosamma ändringar på Volvon. Då är det inget mer direkt inplanerat som ska ändras just nu då?. Fint när känslan är helt rätt nu.
#11
Nästa grej blir att byta till slitsade Bremboskivor fram, sedan är även bromsbiten helt klar.
#12
Har varit ett ställe på höger fjäderben där rostskyddet lossnade när jag bytte styrleder och spindelleder. Har skullat gjort vid det länge och i kväll fick jag tummarna
loss.
Stålborstat och sprutat med Dinitrol ML.
Dinitrol ML har fått torka i två och en halv timme och Dinitrol CAR är påsprutat.
#13
Nu blev man nyfiken igen. Vad är Dinitrol ML för nått?. Är det typ som grundfärg innan rostskyddsmassan ska på ?.
#14
Dinitrol ML är ett oljebaserat rostskydd som kan sprejas direkt på rost och "konserverar" den. Man ska givetvis pilla bort lös rost och stålborsta först. Är det plåtrent "grundar" jag alltid först med ML så det är riktigt rostskyddat.
#16
Fint där.. Blir ju lite avis..
#17
Ser snyggt ut som tusan det där
#18
Jo det ser väldigt fint ut även under!
Hehe! Bara till att kavla upp ärmarna och göra en underredsbehandlig.
Tusen tack!
#19
Blev ju lite nervös nu när det påtalats att det brukar rosta på balken där plastskyddet sitter skruvat framför tanken. [help]
Hem som fanken efter jobbet och hissade upp bilen och av med plastskyddet. Ingen rost som tur var, såg ut som nytt under! [banana] Aja, sprutade på tunnflytande
Dinitrol ML i förebyggande syfte. Detta ska nu få torka några timmar innan skyddet skruvas tillbaka.
Tråkigt nog var plastskyddet sprucket dock, och det har utgått
hos både Volvo och GCP.
Är det någon som har ett helt och vill sälja kan gärna skicka ett PM. [thum]
Rostskyddat och klart.
Plastskyddet som är sprucket i ena hörnan.
#20
Har du kollat på VP-autoparts eller CVI-automotive ?? Dem tillverkar ju nya volvodelar.. Eller IDP i staterna ..