#8
Fantomvolvo skrev:
På 70-talet, innan jag byggde hus och startade familjer, hade jag råd att köpa nya bilar, då var det renault som gällde. Det var innan Gyllenhammar inledde samarbete med dem. Man kan säga att jag var förutseende
Av alla bättre begagnade bilar jag köpte på 80-talet så klarade sig alla med 1
r vid besiktningen.
I vintras var det spännande för Karetan (25 år gammal 740) skulle besiktigas innan december månads utgång och därefter var det skattinbetalning innan januari månads utgång och inga pengar till något av det dessutom gick avgassystemet sönder i början av december. Sedan tidigare lyste ABS lampan och hastighetsmätaren levde ett eget liv. Hade bestämt mig för att ställa av Karetan till våren 2016 och bara njuta av en kopp kaffe och lite skön musik från bilradion i kupén fram tills dess, men då fick jag pengar till rep. av avgassystemet, hittade en verkstad som med vinkelslip och svets, fixade systemet för 700 pix. Det blev pengar över till besiktningen och jag fick en tid dagen innan julafton och i julklapp av Karetan fick jag blankt papper på besiktningen. Plötsligt lyste inte ABS lampan, hastighetsmätaren fungerade felfritt och avgassystemet godkändes.
Snacka om att vissa bilar har en egen själ.
Det var en trevlig julklapp
En 745 jag hade tidigare fick 8 vid det tillfället tråkiga punkter att åtgärda
. Och just vid denna tid man inte hade varken tid eller lust och möjlighet att köpa bildelar. Det var cohalt, rostiga balkar, bromsar som var tvunga att fixas med m.m. Hade köpt den 1 år innan med blankt papper
. Jag fattar fortfarande inte att under 1 år så blev det så här många fel. Samma bil som jag skulle byta vinterdäck på och domkraften åkte upp genom tröskeln pga rost
. Har lite misstankar om att den förra ägaren var lite tjenis med nån kontrollant på BP
. Neh da, men ibland undrar man
Bilder på den saknade och papperet från BP finns här
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ead_id=224