#3
Kan verkligen vara bra att ha ett extra säkrings och reläcentral. Dessa relän och säkringar som ligger under motorhuven på denna S80 ser fin ut och kan vara värt att spara till lyxkryssaren i framtiden
. Tog även en bild på relä och säkringsboxen på mitt andra projekt V70 från årsmodell 2003. Om man jämnför bägge boxarna så är det lite skillnad på kontakterna på dessa boxar
. Är ju nyfiken av mig vad dessa kontakter gör på V70in
.
Bild på säkrings och reläcentralen på V70-03
Ni ser att det saknas kontaktstyckena på nedre delen på bilden ?
Bild på säkrings och reläcentral på Volvo S80-99
på nedre delen av centralen ser ni kontakterna som sitter inkopplade. Undrar vad som är skillnad
Ska man byta säkrings- och reläcentral på S80, V70 och S60 så är det inte krångligt alls. Tror inte ens man behöver lossa på några skruvar. Har för mig att centralen sitter bara med clips som man knäpper ur, samt att koppla ut kontakterna på ovansidan samt undersidan.
Undersidan av säkringsboxen och dess kontakter och reläanslutningar.
Nu har jag en säkrings och relä box i reserv till min Volvo S80 från årsmodell 01. Undrar om man även kan använda denna till V70 från årsmodell 03.