#6
Jaha då var det dax för nästa fel. Vattenpumpen läcker som ett såll. Så iväg till Biltema och köpa en ny
.
Till skillnad mot Volvo så är man tvungen att skruva av hela vattenpumpshuset från blocket. Några bultar på denna Audi 80 är helt sönderskruvade. Vi hade problem med att få loss det stora remhjulet pga dåliga bultar.
Fick därför inte loss den nedre kamremskåpan, fick klippa av det istället. Men ska nog bytas kamrem på denna bil snart och då får vi införskaffa en ny nedre kamremskåpa
.
Behöver ni har en guide på hur man byter vattenpump på Audi 80 så har jag gjort den här på denna länk
http://www.volvosweden.se/readarticle...cle_id=482
Här har tömt kylarsystemet på vätska. Servopumpen gick inte att släppa spänningen till remmen, så vi fick lossa på hela paketet istället. Vattenpumpens remhjul var problem att få loss pga trasiga insex bultar, men gick till sist.
På Audi 80 får man lossa hela vattenpumpshuset från blocket. Och som vanligt så får man försöka skrapa rent ytan från gammal packning innan man monterar på den nya packningen
.
Ja man är ingen Audi expert precis, men lyckades ändå att byta vattenpumpen på denna bil. Nu är läckaget lagat
Låser denna tråd då denna inte finns kvar
Grabben fick denna bil istället http://volvosweden.se/forum/viewthrea...hread_id=1
//admin