Mars 28 2024 16:57:37
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Har du fått felaktig parkeringsbot någon gång ?

Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
17% [3 Röster]

Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
28% [5 Röster]

Nej har aldrig fått parkeringsböter.
Nej har aldrig fått parkeringsböter.
28% [5 Röster]

Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
17% [3 Röster]

Annat alternativ än dem ovanstående
Annat alternativ än dem ovanstående
11% [2 Röster]

Röster: 18
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 01.03.23

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 10
· Kopplingsscheman och... 6
· Koppla och ansluta e... 5
· Byte av hallgivare i... 5
· Laga rosthÃ¥l i trö... 4
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kamremsbyte Volvo 740 3
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo ... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide BlÃ¥ inst... 1
· Lösning pÃ¥ lysande... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· Felkoder Volvo 740 12925
· koppling och elschem... 12182
· Luftmassemätare 7494
· Komplett felsökning... 6929
· Rengöring av spjäl... 6713
· Volvo 740 armatur sa... 6157
· Felsökning av gener... 6146
· Byte av mittenbälte... 5656
· Byta vattenpump Volv... 5377
· Volvo v70 instruktio... 5325
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 42843
· Alla Ã¥tdragningsmom... 18681
· NY GUIDE Omklädsel ... 15768
· SÃ¥ här byter du va... 12563
· Byta kamrem pÃ¥ volv... 12504
· Besök Volvoswedens ... 9911
· Guide pÃ¥ hur man po... 9806
· Vill du starta en pr... 9396
· Spola rent kylsystem... 9354
· Nollställa service ... 8900
Tråd skapare: kimb0
Tråd ID: 1104
Tråd Info
Det är 33 svar i den här tråden, och den har visats 72246 gånger.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » Projekt, Foton, Filmer, Youtube » Projekt
Inloggad just nu: 1 gäst(er)
 Skriv ut ämne
kimb0s projekt bilar update på 240in
kimb0
var från början en tråd om min 740 tic som nu kmr att vara en tråd om alla bilar jag har förutom den röda 745an
istället för o göra en tråd för varje bil känns lite onödigt Grin




Då kände jag att det var dags o starta en tråd på min 740 tic som nu ska få sin renovering påbörjad inom kort.
Har väntat lite med en tråd tills ja va säker på att de skulle bli nåt av planerna

Bilen är ju som topic en 744 86 äkta TIC och den enda lyxen som den kom med ny var svarthalvskinn och ac samt svart innertak och c-lås
annars lika snikig som min 760 tic 85a jag har den hade dock farthållare också men inte svart innertak Smile

Köpte bilen av en kusin 2013 med tanken att fixa problemet med att den inte gick som den skulle o sen bessa o sälja den vidare men så blev det ju inte
o sen hann den bli skattebefriad o så e de ju en äkta turbo så de blev o spara på den istället med planer på att göra den i ordning och nu e de dags för det!.



Planer för i år:

Laga rosten som är
Bygga motor fästen för rakställd motor
Bygga om ett tråg för o få oljan rätt
egna kabel genomföringar för o få bort alla kablar ifrån motorrummet.



Nästa år få på lack och montera ihop bilen sen besikta den.

Motorn har ja hållt på o renoverat nu i nästan en månad tar ju lite längre tid när man bara håller på fredag o lördag varannan vecka Supersad
Och så är även denna motor en B23ET som i min röda 745a men dit kommer vi sen
japp


Motorn består av:

B23ET block
Smidd orginal vev
M-stakar
Smidda orginal kolvar
Portad 530 K-Jet topp med hårdare fjädrar
V-kam eller tjuva den i min röda får se vad som blir
Egenbyggt grenrör
Svanhals insug
578cc spridare som kmr att sitta i toppen
plant svänghjul samma som 240 turbo
turbo vet ja ej än det märks men nåt mellan en holset hx35-52


Och exteriört när den e klar:
Jalusi
Glt vinge lr ingen alls
Usa lysen ligger på hyllan redan
Addon lr ett annat paket ja inte vet va det heter
Reflex ramp


Såhär såg den ut när den köptes
i.imgur.com/tdwpXNY.jpg

i.imgur.com/6hZ6Wqd.jpg

Vart kontaktad av en tidigare ägare till bilen när jag hade den på annons en sväng
o fick 2 bilder av han ganska fin då men de va ju ett par år innan min kusin köpte den

i.imgur.com/V4kJWnq.jpg

och skälet till att den fick 940 front från början e att den varit front smälld med en stolpe dock vet ja inte när de hände
för de fick jag aldrig veta.

i.imgur.com/JX5Hih6.jpg

Sen vart den flyttad till där jag har garaget och efter en massa krångel med
motorn som satt i bilen in för skaffades en fk motor som ja bara hann lägga ner innan
en kompis ville köpa den
sad2
i.imgur.com/E1qKtC8.jpg

sen vart det dags o göra om den till en 740 igen då 940 varken som bil eller front tilltalar mig nåt särskillt
så det vart o montera av den fronten som satt och det passade ganska bra för ja höll på o skrota en 740 samtidigt
som jag skruva me den här, dock ångrar man ju nu att man skrota den bilen men lite sent på kommet haha

i.imgur.com/pcacncs.jpg

ful front
i.imgur.com/C4LWALF.jpg

frontlöst
i.imgur.com/Ga80MR9.jpg

rätt front igen dock måste det göras om för jag vart inte helt nöjd
med vad jag åstadkom!.Efter det fick den ta plats bakom garaget o glömdes bort till nu

i.imgur.com/qVGFHIK.jpg

i.imgur.com/N7UOmoI.jpg


Såhär står den nu har dock bytt förar dörrn sen dess då jag märkte att den läckte in vatten via rutramen
i.imgur.com/yjyLeYe.jpg

i.imgur.com/2WbmHwP.jpg

Motorlöst just nu iaf
i.imgur.com/Htd3b2h.jpg

Här börjar motorbygget och det startade för ca en månad sen de här skrevs
i.imgur.com/S64iFq5.jpg

Måste va en för serie motor med tanke på att 760 kom 82 japp
Känns bra så för vara extra rädd om den så de inte tittar ut nåra stakar o sånt otrevligt.
Varför den renoveras är för att 3ans vevstakslager hade snurrat så veven vart skadad.
Men vev och nya stakar va något jag redan hade från en annan 23a ja skrotat. det blev
samma kolvar då 3an verkade vara okej efter vad som hänt.



i.imgur.com/6TdVLhs.jpg

Färdig slipad o klar inför målning
i.imgur.com/8qWiMGc.jpg

Den beggade veven
i.imgur.com/HhjvFqH.jpg

Kompleterings satsen till blocket
i.imgur.com/ylNOCA4.jpg

Den skulle blivit RÖD men hittade inte min RÖDA färgburk
så den blev svart istället men det går ju o ändra på nån annan gång.

i.imgur.com/Fqp32w4.jpg

Ramlager ilagda
i.imgur.com/UF7LSRM.jpg

Kolvarna klara för ringar o lager samt monteras i blocket!
i.imgur.com/VgavbYv.jpg

Vevaxel på plats inolja och momentdragen
i.imgur.com/7Q89Xzg.jpg

och här e allt klart så nu väntar jag på att få in bilen i garaget för o fixa fästen o tråg
sen kmr det mera

i.imgur.com/00CzqJh.jpg
Redigerat av kimb0 den 28-09-2023 10:52
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Riktigt trevligt med ett projekt på en TIC japp. Duger fint med svart färg på motorn, rött är alltför vanligt Smile. Det är bra fint med en nyrenoverad motorn till denna. Lycka till med detta projekt thumpsup
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
kimb0
Sladdaren skrev:

Riktigt trevligt med ett projekt på en TIC japp. Duger fint med svart färg på motorn, rött är alltför vanligt Smile. Det är bra fint med en nyrenoverad motorn till denna. Lycka till med detta projekt thumpsup


hehe jo visst är rött block vanligt men hade velat ha de på just den här motorn egentligen men svart duger det också Smile
Ja jag hoppas jag kan få till den som jag vill ha den utan o förstöra bilen mer än vad
som redan är gjort sen tidigare. Målet är ju att kunna återställa den till 100% orginal om ja skulle vilja det i framtiden.
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
kimb0
Idag hanns det med lite grann iaf. Det drog ut på tiden lite bilen skulle egentligen redan varit framdragen
men som alla vet kan man ju få sånna där måsten o göra innan Cool men nu kmr det väl o hända saker lite då och då
så idag började jag med att plocka ur den på dörrsidor o sånt som kan bli i vägen när rostlagning ska ske,
Vart lite kvar som ja inte visste vart ja skulle lägga just nu thinking då min 240i är ockuperad av
en massa snuskiga digital design stereo kartonger som mark mästaren tyckte låg bra i den bilen Skruvat GGG

Men de löser sig nästa gång ja ska greja med bilen.
De hann ju bli mörkt innan vi kastade oss in i traktorn o drog ut bilen därav
mindre kul kvalite på bilderna. Samt att den va lite sämre i plåten än ja kom ihåg men
oavsett kmr den inte o skrotas för den som e orolig
dock måste ja köpa en res bil ja kan
rensa o skrota för lagret har tunnats ut nu på senare år Tummen upp men åter till ämnet fick mer o göra än ja räknat
med men har inte brådis o få den klar heller så de kmr o ta den tid de tar men inuti ska ja nog hinna med nu i
vinter hoppas jag, Finns lite under (balkarna) också som kmr att betas av i samma veva.

Lite bilder från dagens arrangemang kmr nu!

precis fram dragen /Dörr bytt för ett tag sen den andra läckte ju in vatten.
i.imgur.com/ocu0rXI.jpg

kontors golvet behöver ju en touch up iaf ser inte allt för kul ut Music
i.imgur.com/oOZSUnU.jpg

räcker de inte med lut stolens justering kan ge, kan man alltid trycka sig lite till
med hjälp av ratten för optimalt "volvoraggarlut" stols skrap i gatan e ju klart bäst! thumpsup
i.imgur.com/3fNMjvO.jpg

balken i sig va ganska solid fortfarande men de den ska sitta fast i va av mjukare plåt nu.
i.imgur.com/lJMe9Cw.jpg

passagerar sida bakre delen o fram till b-stolpe rätt så obefintlig men har en ny tröskel
som ja kan snitta i om ja inte byter hela.
i.imgur.com/2LygCCk.jpg

Det var allt från mig nu. Music
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Det var mycket rost att fixa. Ska bli spännande att se när ny plåt kommer på japp. Det är bra att du tar dig ann denna 740, det är vågat.japp
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
kimb0
Sladdaren skrev:

Det var mycket rost att fixa. Ska bli spännande att se när ny plåt kommer på japp. Det är bra att du tar dig ann denna 740, det är vågat.japp



Har kommit fram till att ja skrotat för många ticar Shockså kändes som att de e dax o prova o rädda en samt att dom e ganska sällsynta nu.
Också en av anledningarna som gör att ja vill göra i ordning den istället.

men innan jag börjar med rosten ska jag ta mig ann motorfästen som ska byggas för garage kompisen o jag har ett projekt kvar innan jag
kan ta in bilen permanent i garaget. han är ju billjuds mongo så vi snickrar (tävlingljud) fast i de här fallet demoljud så när de e klart kmr det bli mer kaross lagning Smile
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
kimb0
Ja då har man gjort nåt me bilen igen händer inte mycke just nu.
Men de får de bli lite ändring på nu så man kmr nånvart med bilen!

Har bara bytt dörr för att lättare kunna komma åt allt i bilen när de e dags.

får man handtaget i näven o slår i vält på gruset när man försöker öppna dörrn då kan de bli såhär Grin
Hela mekanismen hade kärvat ihop märkte jag när ja drog i de inne i bilen så var enklast o göra såhär
i.imgur.com/SIvXCNH.jpg


och en teaser på vad som kmr i framtiden till bilen. Har haft den sen förra
sommaren men kändes fattigt o bara lägga ut en bild på en dörr Music
i.imgur.com/azTftpg.jpg

Allt för nu kmr mer nästa helg om jag har tid o skruva nåt då!
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Lagom lufthål det blev i dörren, he he!Pfft

Vad katten är det för grunka?thinking
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Hilarious vad gör man inte för att lyckas ibland..Undrar jag med vad det är för moojunsure
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
kimb0
Jo de blev ett stort hål Grin men kände att jag inte ville krångla då dörrn inte e så fin i övrigt Evilgrin,

Den fyrkantiga alulådan med en örn på bilden är en "4-ports förgasare" kan man kalla den fast denna
använder 3 spjäll o ser inte likadan ut som en vanlig holley lr edelbrock gasare. och den fungerar som så
att ju mer luft motorn vill ha desto mer sås får den.
Med standard kam ger den 930cc och klarar att ge runt 1100cc med största kammen till den.
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Aha! Så det är en fyrportare...

Fick fan inte ihop vad det var!Pfft
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Tummen upp då lärde man sig nått nytt idag..
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
kimb0
Då va de dags för en uppdäj't på mina projekt som stannat av lite kan man säga.. Det nya drevet ja köpte till den röda 740in gjorde ja samma tabbe med o satte fel de också stupid
så de gick sönder o då försvann min motivation till att ens titta på bilar en stund så den står bakom garaget o väntar på att ja ska köpa ett nytt drev igen.
Och att det inte hände så mycke med den bilen tråden handlar om är för att jag vill inte göra den halvklar eller göra lite här o lite där.
Så nu ska jag samla lite delar samt fixa hem all plåt och färg o sånt som går åt för o få den lackad innan jag börjar med den igen.


Men när motivationen åter kom så började jag med min 240:i
jag haft ståendes det är ju synd att den ska stå o rosta bort när den e enkel o få igång bara en motor sen går den att köra. Bromsar måste fixas o andra små saker
men det är lättare o flytta på en bil som startar o går än o bogsera den fram o tillbaka. thumpsup
Fick en bil av en gubbe som ja lagt nåra timmar på att fräscha upp. Inför en framtida försäljning då jag inte behöver den sj o va aldrig tanken o spara på den Evilgrin

Sen funderar ja på om ja ska göra den här tråden till en allt möjligt som ja skruvar med tråd o bara ha den röda 740:in separat?
Tråden får ha samma titel tills ja bestämt mig.

Men bjuder på lite bilder på vad jag gjort istället för de som va planerat från början stupid Hilarious


240 GL 88-b blackline C-lås AC-El-Hissar fram o de va väl allt lyx Grin efter monterat El-Hissar bak
Enda bilden jag hade sen jag började skruva med bilen Grin kameran e ju inte så prioriterad varje gång Music
i.imgur.com/1JVDnnt.jpg

Ett par fälgar ja bytte till mig mot lite 16v prylar jag hade liggandes. Tyckte de va tråkigt med ärgad
kant så provade polera lite på en o ska fortsätta så fort motorn e i bilen. Den polerade fälgen e inte klar än heller.
Saknade lite slippapper o andra saker jag vill ha så ska handla hem lite puts o gnid prylar innan jag fortsätter.
men totalt la jag ner 20-25 min på den för o komma dit jag är.
i.imgur.com/IXaGZsH.jpg i.imgur.com/E6RtCFW.jpg

Bilen ja fick en 945 GL 93 automat. AC-El-hissar fram samt El-Speglar blå tråkig inredning.
Det var bil nr 105 hos SVT sen den va ny + en bit in på 2000 och jag e fjärde ägaren på bilen ifall nån va intresserad Grin
Listen höger fram e fixad sen bilderna togs.. Förutom att båda framskärmarna e lite dåliga så va helheten efter tvätt bättre än jag räknat med.
Höger tröskel e bytt av en jag känner dock e den inte så rostig mer än batteri hyllorna som jag sett än så länge o de känns ju bra.
i.imgur.com/TjgHgoO.jpg

i.imgur.com/de1EK8O.jpg

i.imgur.com/3bLJOp0.jpg

i.imgur.com/tLfSQi4.jpg

De va allt för nu mer e på ingång men kmr ett inlägg på de när de e gjort Greetings
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Alltid lika trevligt med uppdateringar thumpsup. Det där du säger med tabbar man råkar göra så man blir så less på bilar...Det behöver du inte alls känna dig ensam om att göra...Har gjort tabbar ett antal gånger så man mår illa när man ser en bil Grin..Men man lär sig otroligt mycket av sina misstag..Den hårda vägen är bäst att lära sig..Synd att plånboken inte mår så bra av det bara Grin

Fälgen ser genast mycket snyggare ut med bara 20-25 minuter grejande Tummen upp.
Tycker 945an verkar vara ett spännande objekt att greja med..Rostiga Batterihylla är standard men rätt lätt att fixa, även om man nu inte skulle ha nån svets så kan man få det rätt hållbart ändå japp
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
InTheWhite
Ja vi alla har nog varat trötta på att hålla på med bilar från och till.Wink

Tjusigt med fälgen!Cool

Ja batterihyllorna är ju som sagt standard att dom är rostiga tyvärr.Sad
Dela den här posten:
Facebook
 
kimb0
har en nos batteri hylla ja fick av min farbror ligger o väntar på att bli använd Music
fast de blir på 740ticen den ska sitta sen.

ska göra lite små fix på 945:an om ja hittar nåt mer som ja känner skulle vara bra o se över innan den är såld.

MEN nu är skruva bil suget i topp igen så ska försöka få den där kameran att ta lite bilder nu när ja grejar lite med bilarna Tummen upp
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
kimb0
Då vart det lite mer 240 skruva igår. Fick lite hjälp o lyfta motorn till slut traktorn e för gammal för att ja ska kunna göra de sj Grin
Så nu sitter där en trött gammal tråkig F med en fräsigare koppling än den behöver men man tar vad man har ju! thumpsup

Nu är det bara o skruva ihop den o se till att den går som den ska. Sist de satt en motor gick den bra på tomgång o när man varvade den utan växel
men så fort man skulle åka iväg gick den skit o de hoppas ja att jag slipper denna gång Music
Så kommer att låna lite från den röda 740in den har ju endå inget vevaxel drev så den kan gott klara sig utan lambda o nåra givare Hilarious

Men till lite bilder av vad som blev gjort!

huven har ju inte 740 vinkel så den fick inte va kvar.
i.imgur.com/sHRs1G4.jpg

fortfarande ingen motor Grin
i.imgur.com/ODXc3pq.jpg

trött gammal F på 55-56k mil oljig kladdig o tråkig men roligare om bilen går o använda än att den bara står!
i.imgur.com/QDzpo3F.jpg

då va den i bara fixa generator kablarna o koppla lite samt skruva fast den sitter bara med 1 bult i svepet o inga motorfästen på än Smile
i.imgur.com/HrbpyFx.jpg

mer kan hända i helgen om inte en billjuds corrado tar alldeles för mycket tid japp
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
thumpsup olja och kletig får det vara som sagt, bättre att den sitter i en bil man kan köra sen japp. Ska bli spännande att få veta hur den går denna när du fått ihop det
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
kimb0
Nu har de vart dåligt med volvo lek i garaget igen har ju ett passat projekt ja bygger åt en kompis "och mig sj Evilgrin" samt hjälpt en annan kompis på de me o byta motor i hans 940 turbo....
Som tagit mycke tid från mina egna bilar men har man begränsad budget så gör de inget att de blivit ståendes för ja har endå inte haft grejer o skruva me thinking

Men men fick en bil av en av mina kusiner som var ganska rensad men de fanns lite kvar som jag har nytta av och lite som kmr att säljas Tummen upp

Fast det viktigaste som jag länge letat efter va fram lysena för alla jag känner som skruvar 240 håller hårt i dom och nya känns lite för flådigt för bilen just nu Cool

Slet me dom in i garaget med dom gamla som satt på 240in jag har för jag köpte ju en reflektor ny förra året som jag montera i onödan när
jag insåg att ställ skruvarna inte gick o justera.. Men dom nya lysena fick lite färg samt alla lister förutom 1 på förar blinkersen för den va blackline org svart o de går ju inte förstöra den med färg Grin och så flytta ja över mina lyktglas för dom andra hade så mycke stenskott vilket mina inte hade.
och svart målat i blinkers också men de gjordes förra året thumpsup

Så de blir väl o ta fram den o montera lysena samt se om ja kan få liv i motorn innan jag börjar med rosten på vita 740in

i.imgur.com/ZM7BejP.jpg
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Dem där såg riktigt fina ut. Det går att skifta lite grejer på delarna så blir det som nytt igen Tummen upp
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:


GÃ¥ direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
Tyska bilar Omröstningar 3 25-02-2024 20:19
Klanterier skador och olyckor när vi lagar bilar Allmänt / Off topic 19 08-12-2023 12:25
Självkörande bilar i trafik? Var med i omröstning Omröstningar 1 20-07-2023 09:57
Presenterar mitt projekt:gubbjävel2 Projekt 7 29-12-2022 14:25
Projekt reservdelsbil Volvo S80 årsmodell 1999 Projekt 4 28-06-2022 16:11
Translate panel
Profilbilder
248 Användare (3.79%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

18-03-2024 18:08
dekal trimningen blev inte alls bra Thumpsdown. Kolla projekt tråden Alien grey

10-03-2024 16:42
Ny video på gång igen Smile. En lite enklare guide nu innan vi går på felkod P0420 videon

06-03-2024 22:05
Ska göra en koll på bromsarna på min förra V70 som grabben har nu, fick en 2a på BP Smile

06-03-2024 13:16
Öppnade upp strömställaren och hittade felet och orsaken till att den slutat fungera http://www.volvosw
eden.se/readarticl
e...cle_id=614

28-02-2024 12:24
thumpsup tack för tips. Vet inte om användaren har nån lysande service lampa i samband med denna kod, men vi får se om han läser detta.

27-02-2024 22:45
Code 44, är nog "dax för service" om jag fattade det rätt.

20-02-2024 12:22
Felkod 44 på en Volvo S80 årsmodell -00. Intressant vad detta kan betyda. Verkar inte finnas nån info globalt heller om detta. thinking

Inloggade användare
· Besökare: 9

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 6,570
· Senast registrerade användare: Sweetlarsson
Besök oss även här




Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
Volvo V70N -04 Röd 209 hk
Senaste downloads
· Byte generator och spän...
· Byte av spolarvätskebeh...
· Byta geartronic växelsp...
· Replace ignition coils V...
· Rengöring av vevhusvent...
· Lösning pÃ¥ automatväx...
· Styrväxelns delar och f...
· Byta inre och yttre styr...
· Hur man byter handskfack...
· Översikt av startspärr...
Senaste videoklipp
66,098,162 unika besök